Alla inlägg under november 2009

Av Vessla - 28 november 2009 17:02


Ja ibland får man garva åt dålig humor ;P

Av Vessla - 17 november 2009 11:32


Mitt första skummande glas julmust avnjöt jag för kanske en månad sen? Ganska fascinerande hur handeln påtvingar oss att köpa hem julmust redan tidigt i oktober. Vänta bara snart kommer Aftonbladets panel göra ett test av den bästa julmusten, men va lugn även din pissiga lokaltidning kommer att apa-efter med en liknande två sidors artikel..


Ett annat ganska intressant fenomen är ju Coca Colas enorma marknadsföring för att övertyga svennebanan hemma i TV soffan att man ska dricka Cola även till jul maten, en karavan med lastbilar kommer att pryda TV rutan i år igen..


  




Men vem är jag att döma? Är det någon mer än jag som minns de onda läsk imperiets egna häxbrygd till julmust? Den bar i alla fall namnet Bjäre-must, men sista säsongen av existens såldes den endast på McDonalds, hur Coca Cola company tänkte vet jag inte..


En annan sak du som läsare bör ha i åtanke är att de är fan helgerån att bricka något annat till julbordet än just julmust! Okej jag ger dispens för den klassiska julölen och nubben..


Julmust skall drickas på 33 cl glasflaska! Jag vill påpeka hur bögigt att dricka denna nektar på på PET-flaska (ryser vid blotta tanken) Riktiga män bär hem en back på axeln och öppnar kapsylen med tänderna, Ska man vara tuff så ska detta i allra högsta grad gälla must drickandet med..


Bunkra upp backvis med must nu, den går att lagra precis som vin och får bara en ännu mer fyllig arom efter lagring. Glöm bara inte att den ska stå källarsvalt och mörkt för bästa effekt..


Om någon känner till något annat land som har en inhemsk dryck som piskar skiten ur Coca Cola runt jul eller andra högtider så släng in en kommentar ;D


//Vessla FTW

Presentation


Jag kan nog enklast beskrivas som en politiskt inkorrekt misantrop med känsla för livets alla äventyr ;D

Dela med dig av bloggen

Bookmark and Share

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Vad tycker du om Kändisdjungeln?
 Värdelöst skit program
 Skön blogg / Skit pogram
 Underbart program
 Jag saknar Bengt!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards