Alla inlägg under april 2009

Av Vessla - 19 april 2009 01:26

Lördag natt och den lilla filosofen inom mig börjar sakta krypa fram.. Jag fattar fan inte hur det går till, men jag börjar känna mig livstrött! Jag känner en egendomlig känslan av att sitta i en glaskula och titta ut, jag känner mig inte  instängd eller utanför eller något sätt..


Mer som att jag har fått ett annat perspektiv på livet, som känt är de lördag.. Och vad har jag gjort ikväll? Jag har rå dissat vänner, gemenskap och fest även en spelning med ett band jag skulle vilja se.. VARFÖR har jag gjort detta?


Jag vet faktiskt inte, så jag kan inte ge något konkret svar på frågan.. Mer än att jag mår bajs gjort de ett tag nu, absolut ingen ångest eller depression! ;D Bara en genomsyrade orklöshet..


Kanske börjar jag bli vuxen? Hur som helst ger det mig ett högre, eller bättre, perspektiv på tillvaron och på de val jag gör eller ska göra i mitt liv.  Det kan inte beskrivas på något annat sätt.. Inte av mig i allafall. Men ni som upplevt det vet vad jag pratar om..


// Vessla FTW

Av Vessla - 13 april 2009 10:48


Kroppens förbränning av etanol kallas på vanlig svenska för bakfylla, ett fenomen som liknar en epidemi ALLA verkar lida av den efter helgen..


Lovord som '' jag ska aldrig mer dricka! '' Uttalas och lovas till personerna i närhete.. Men dessa dyra löften bryts precis som en skilsmässa, och alkoholen flödar igen redan samma kväll..


I onsdags hamna jag på en lokal krog i en håla, den lokala pöbeln av inavlade bönder och andra förrymda varelser från Doktor Mengeles labratorium hade hittat till platsen i fråga.. Efter någon timme begav jag mig till baslägret som utgjordes av en övernattningslägenhet.. Dagen efter drog jag ner till mina sälla  jaktmarker i Hedemora, i jakt efter fest och vänner..


Relativt lugn torsdag, men fredagen skulle bli min bane.. Efter en rejäl grillfest med allt vad de innebär, så hamnade jag i Falun på fjortis krogen Etage, tydligen hade jag druckit lite för mycket?! Va fan de minns jag inte ens att jag gjort ;D


Efter spritförbud i baren så lyckades jag få en snubbe att köpa en drink till mig, samtidigt som jag hör bartendern skrika '' - Den ställer du ifrån dig! '' Eftertänksam och smidig som jag är sveper jag groggen och pekar finger åt bartendern..


Precis då kommer en vakt och kastar ut mig, jag går till ett annat vattenhål och blir även där ;D Kvällen slutade i fyllecell, med anledning av mitt högmod '' Jag åker inte in om jag går och snackar med snuten ''


Lördagen innebar en nästan nykter Vessla, men mycket annat kul..  Att bakfull studera hur människans betenede förändras efterhand är fascinerande hobby jag upptäckt! För de va full rulle dagen efter med ;D


// Vessla FTW



Av Vessla - 5 april 2009 23:02

 

Det finns nog två saker jag inte behöver berätta för er kära läsare.. De ena är; Jag är in i helvete seg på att uppgradera min blogg, Det andra är; Att jag reser väldigt mycket..


ALLA människor behöver ibland vila, avkoppling och en fet grogg för att komma till ro och känna harmoni med själen.. Första helgen på länge hade jag tänkt koppla av och bara ro om mig själv..


På tåget ner till Hedemora små pratar jag med en tjejkompis över telefon; - Men Vessla kom ner till oss och hälsa på i stället! Hm varför inte är min tanke och med synen av fest polare och nya äventyr bestämmer jag mig för att fortsätta ner mot Katrineholm..


Normalt tar det runt en timme att åka bil ner till Västerås, vanligtvis har jag goda kunskaper i geografi, men när jag drar slutsatsen om att Katrineholm ligger lite till höger om Västerås hade jag inte räknat med att de skulle ta 2 timmar med tåg!


När jag väl kommer fram väntar min värdinna med sin kusin, En mindre välkommst bankett bestående av en bärs serverades vid ankomst till lägenheten som skulle utgöra våran bostad under helgen..


På mina långa och många resor har jag mött de mest konstiga och efterblivna människor man kan tänka sig, sånna primater som borde sitta i burar på Zoo, som ett bevis på den felande länken i evolutionen.. Jag är en väldigt fördomsfull människa, men jag är även fylld av sarkasm.. Jag säger bara en sak i detta fall, dekadenta drägg som våran ''Katt-Kerstin'' leta reda på en snara och ett högt träd..


För att inte tjata söner er totalt, trots att de skulle vara kul så ska jag hålla mig kort nu.. De som hände under tiden i Katrineholm är inte så intressant mer än att jag festade på med massa nytt och gammalt folk, blev UPPRAGGAD! Av en 17 årig hockey målvakt ;D Hur jävla hard core är inte de? Jag lyckades även hamna på en klubbfest och lyssna till ett skönt band jag inte ens minns namnet på hehe..


Lite annat skit hände också som jag troligen inte ska nämna här? Även i min värld finns de en viss censur..


Alltid när jag åker tåg försöker jag att planka, de är lite av en sport att undvika att betala för transporten.. Inte av någon slags snålhet, men varför ska man betala för nått som redan finansieras av skattepengar? I fredags åkte jag 20 mil helt gratis, jag föll på att jag va tvungen att byta tåg i Sala som även var startstation för de tåget jag klev på, så där fick jag vackert pynta upp 215 riksdaler för att få åka ytterligare 20 mil för att komma fram till resans mål..


Idag på vägen hem så pröjsade jag inte en spänn för att färdas 50 mil genom landet ;D Hur jag bär mig åt kommer jag inte att redovisa här i bloggen de skulle vara min och SJ:s dödsdom! ALLA skulle utnyttja detta enkla men briljanta system..



Avslutar denna blogg med lite mer allvar!


                                                  

                                            Peter ''Punk'' Andersson


Tack för alla roliga minnen

och skratt du gav mig de gånger

vi träffades.. Vi ses på andra sidan

Vila i frid.. Gone but not forgotten!

Presentation


Jag kan nog enklast beskrivas som en politiskt inkorrekt misantrop med känsla för livets alla äventyr ;D

Dela med dig av bloggen

Bookmark and Share

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Vad tycker du om Kändisdjungeln?
 Värdelöst skit program
 Skön blogg / Skit pogram
 Underbart program
 Jag saknar Bengt!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards