Alla inlägg under december 2008

Av Vessla - 31 december 2008 17:24


Allt kan lösa sig alltid, med lite magi och mutor ;D Till slut fick jag tag i en vänlig själ som är beredd att åka upp till hit och hämta mig ! UNDERBART om cirkus en timme får jag lämna detta helvete, och åter svinga bägaren med gamla vänner, och de nya året kommer bli mycket bättre än slutet på de gamla..


Vessla FTW

Av Vessla - 31 december 2008 16:37


Helvete också ! Allt ska tydligen jävlas idag bara för att de är nyårsafton så ska allt upphöra att fungera verkar de som, FAN ! Som jag tidigare skrev så har jag endast 14 graders värme inne hos mig, sitter fortfarande påpälsad som en jävla eskimå och fryser..


Nu när jag kollade om de gick några tåg ner i landet så gick sista tåget 13:45 ! Visst jag antog att tågen inte gick på sina normala tider, men att de ändå skulle gå ett tåg runt klockan 18 ? Men fitt SJ skiter tydligen i folk som vanligt arroganta äckel !


Butiken stänger klockan 18 så jag lär väll vandra iväg snart, men de tar emot att gå ut i 17,4 minus endast för att handla lite cola och annat tilltugg.. Men jag är väll tvungen att trotsa kylan om jag inte vill ha ett ännu jävligare slut på 2008..


JAG HATAR DALARNA OCH ÖDEMARKEN ! Nu ska jag leta reda på ett nytt hem, vart jag hamnar vet jag inte.. Men jag vet att jag kommer bli tvungen att bo kvar innom Leksand i alla fall, tyvär så pluggar jag ju här så.. Men de är inte många månader kvar till vårsolen och värmen, Synd att man måste genomlida ett helvete innan dess!


Vessla FTW

Av Vessla - 31 december 2008 03:58


Filip gråter - "Förbjud raketer" / Vessla säger idiot !


Nu är de mindre än 20 timmar kvar tills alla fyrverkerier och ring klocka, ring in de nya året.. Naturligtvis ska alltid folk gnälla över att de är hemskt för alla djur och apatiska invandrarbarn som flytt kriget i sitt hemland.. Visst jag kan hålla med om att de är synd om djuren, men den lilla tid på året som de skjuts lite färg på natt himlen i den kalla norden kan vi väll fan leva med ?


Nu har nått jävla efterblivet mongo gråtit ut i Aftonhoran igen, Filips ansikte krossades av nyårsraketen! Om man nu är så korkad att man inte inser faran med en fet nyårsbomb och väljer att hålla ansiktet över den så är de väll ens egna ödestigarna misstag ?


Det sa bara kabom, säger han. Den tunga kulan i pappröret for upp mot Filips ansikte. Jaha nu kan vi som sagt ta två slutsatser om händelseförloppet, antingen har han haft ansiktet ovanför röret, eller så har han placerat de ostadigt, så att den lutat.. Vilket av alternativen lär vi aldrig få veta..


Hela artikeln känns uppdiktad från början till slut, om de nu gick så fort som han påstår varför beskrivs de inte vilken typ av pjäs de handlar om ? Känns misstänksamt att det inte står något om pjäsen överhuvudtaget.. Till exempel vad det kan ha varit för fel eller hur, exakt, det gick till.. Det luktar mygel och propaganda om detta.. Men Aftonhoran ska ju alltid komma med sina ''riktiga artiklar''..


Men folk är idioter och sväljer såna här artiklar med hull och hår, tyvärr ! Jag är glad att jag gick media förra året, de gav mig en helt annan syn och förståelse för tidningsjournalistik..


Läs hela artikeln > http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4088882.ab


Sverige börjar mer och mer likna gamla Sovjetunionen ! Allt ska vara grått, tråkigt och ingen ska få njuta av någon som helst underhållning, bara för att ett par idioter gör sig illa..


Snart måste väll alla genomgå en utbildning för 154-tillstånd ? Jag ska i för sig ta ett sådant, för den som vill veta mer om de så läs Snart får Vessla leka med stora smällare ! ;D


Oavsett vilken åsikt du som läsare har om fyrverkerier, så är de jävligt roligt enligt mig att leka med dem ;D Synd bara att man blir äldre och förståndigare med åren, men så har de inte alltid varit, ett litet fyrverkeri bus som jag tidigare beskrev i bloggen När vi sprängde telefonkiosken på stan (A)


Och nu alla läsare, ta de försiktigt med smällarna och spriten ;D Blåser du av dig handen så gråt fan inte ut i media om saken sen !


// Vessla FTW, skjutjärns journalist..

Av Vessla - 31 december 2008 00:16

 

Fuck jag vakna nyss till, de som väckte mig va ganska roligt, fattade inte först vart grodornas kväkande kom ifrån ?! De är ju mitt i vintern och jag har fortfarande termafrost inomhus.. Men jag kom ganska snabbt på att de va min mobil, har en hel skön signal på den nu ;D


Bruden på andra sidan luren, fick mig att piggna till lite.. Gammal tjejkompis ju.. De med skinflöjten är inte så kul faktiskt, men blev en schyst rubrik hehe..


// Vessla FTW

Av Vessla - 30 december 2008 19:05


Satan va de är kallt idag då ! Vaknade upp och märkte att all värme va som bort trollad.. Här sitter jag påpälsad som en jävla eskimå och fryser.. Fick veta att min panna tydligen stannat i natt, väldigt trevligt när de är 15 minus ute.. Inne hos mig ligger värmen på runt 16 plus, normalt har jag cirka 25 -30 grader, ni vet så där skönt att man kan vara naken ;D

Nyår och allt i morgon, planerna va att fira skiten med lite polare i Oslo, nu menar jag inte med Babyface & CO utan ett gäng gamla polare som bor där.. Även om förslaget att Babyface med flera skulle kommit ner till mig..

Vem vet jag kanske helt sonika skiter i att fira nyår? 2008 va ett ganska bra år trotts allt, men nu verkar de sluta i misär med inslag av köldskador..

Nej jag ska ta och kolla runt om någon har en schyst fest som man kan dra på, om de finns förslag så ring mig ! ;D

// Vessla FTW

Av Vessla - 30 december 2008 07:34

 

Då va de dags att sova igen, men innan så va jag tvungen att kolla om någon läst min blogg.. Naturligtvis fanns en ny kommentar.. Denna gång från min hemliga beundrarinna(?) Frågan är bara vem denna mystiska donna är, men katkarha du kanske avslöjar dig snart ? ;D


// Vessla FTW

Av Vessla - 30 december 2008 04:47

 

Barnpogromens Ingmar Bergman..


Efter min blogg Joelbitar Sveriges första dokusåpa ? blev de en del kommentarer om att jag skulle skriva om Ika i rutan.. Som ni ser en liten kommentar kan göra mycket ;D Så skriv såna för fan ! hehe,


Kommer ni ihåg barnpogromet Ika i rutan? Som sändes i början av 90-talet? Jag hade henne i tankarna innan jag blev uppmanad att trolla ihop en blogg om henne faktiskt (hade henne som ett framtida projekt)


Jag minns att hon verkligen skrämde skiten ur mig som barn.. Men dum som jag är så börjar jag fundera om hon verkligen är så läskig som jag vill minnas henne ? Hur skulle jag reagera om jag hade sett programmet idag ? Så jag började söka på youtube, en guldgruva för oss nostalgiker.. När jag såg en bild på henne så fick en obehaglig och skräckblandad känsla av att bara se henne på bild !


Den hårt vit sminkade jävla häxan med sin hemska skånska dialekt, hon har nog skrämt fler än mig ? ;D Hon tävlar ju med Staffan Westerberg och Josef Stalin om vem som har förstört flest människor genom deras egna tidsepoker..


När jag startar en video med henne, så strömmar musiken ur mina högtalare.. Gåshuden knotrar sig på mig jag ryser av alla hemska minnen som kommer tillbaks från min förträngda barndom..


Om jag tänker på ingredienserna i programmet så är de ju inte direkt konstigt att man blir skit rädd hur tuff man än är.. Jag har inte tänkt på de tidigare med likheterna mellan Ika och Jigsaw, ni vet ''maskoten'' i SAW filmerna, han på trehjulingen bland annat..



Hela upplägget Kring Ika i rutan måste ha gett japanska skräck regissörer en hint om vad de skulle bygga vidare på när de skapa sina filmer.. Så hur är programmet uppbyggt ?


  • Miljön : Pepitarutigt golv, oftast i svart och vitt, enfärgade väggar.. Enorma ytor, som nästan inte har någon som helst inredning eller möblemang.. Med andra ord så finns de inget som liknar en miljö som ett barn känner till, (om man inte är uppväxt i en konstatalié.. Psykiskt stört enligt mig ! Som att vara fast i en mardröm utan att kunna vakna, nu är vi tillbaks på de med Freddy Kruger igen hehe..


  • Karaktärerna : Ika själv än nog den mest läskiga av dem, kritvitt ansikte, svart läppstift och svartsminkade ögon.. Hon har ofta en svart tajt dräkt.. Idag ser vi såna personer över allt under namnen Gothare och EMOs..


  • Men som att Ika själv inte skulle räcka till för att skrämma skiten ur alla stackars barn.. Så måste hon ju ha vänner i sin sjuka lilla fiktiva värld så klart.. Hennes bästa polare är ett anatomi skelett son hon så passande har döpt till Åke.. Hon har troligen stulit honom på nått sjukhus, bara att kolla på Tom Hanks som blir polare med en boll i filmen Cast Away från år 2000..


  • Musiken : Musiken är helt klart lika störd som programmet självt.. Jag vet inte hur jag ska beskriva den psykedeliska musiken, de går bara inte ! Lyssna själva och försök beskriv de, gärna med en kommentar ;D


Vad har jag fått för slutsats efter att ha kolla på Ika nu idag drygt 17 år senare?


  • Hade jag varit liten idag hade hon förmodligen fortfarande skrämt skiten ur mig !


  • Hon är fortfarande skrämmande, hur fan kan ett barnprogram skrämma mig 17 år efter att jag såg de sist? Jo för att programmet liknar inget annat inte ens japansk skräck kan mäta sig med de som hon gör i programmet! Och som jag tidigare nämnde i John Blund, vart fan tog du vägen?! så är jag en riktig skräckfilms torsk..


Till sist vill jag bara påpeka att IKA BORDE HA BRÄNTS PÅ BÅL redan under 1600-talets häxjakter och inte fått göra barnprogram for fucks sakes ! Vem tänkte på oss barn ? Någon kommer att få stå till svars för detta !


// Vessla FTW

Av Vessla - 29 december 2008 21:39

 

Känner mig nästan tvungen att skriva och berätta storryn bakom  kommentaren här under ;D


Haha om jag känner dig rätt så kommer du säkerligen bli en ny Lars ''bombmannen'' Thingström. Din lilla samhällshatare. Men fan va kul

då kan vi ju göra en remake på våran sprängnig av telefonkiosken hehe..


Han och jag hade köpt en stor nyårsbomb, ni vet ett 2.5 tums rör, detta planerades i en telefonkiosk, (på den tiden då de fortfarande fanns såna) Och när stubinen antände och smällen kom så flög de mesta av kiosken i luften, kvar stod ett utbränt skett som någon minut tidigare hade varit en av Telias utplacerade stoltheter.. Detta är bara ett av alla bus som kommer att komma fram ur gömmorna ;D


De bästa av allt är jag kommer få leka med upp till 8 tums rör när jag har genomgått  min utbildning som jag skrev om i Snart får Vessla leka med stora smällare ! ;D


// Vessla FTW

Presentation


Jag kan nog enklast beskrivas som en politiskt inkorrekt misantrop med känsla för livets alla äventyr ;D

Dela med dig av bloggen

Bookmark and Share

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Vad tycker du om Kändisdjungeln?
 Värdelöst skit program
 Skön blogg / Skit pogram
 Underbart program
 Jag saknar Bengt!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards