Direktlänk till inlägg 13 april 2009

Byfånarnas parad! ;D

Av Vessla - 13 april 2009 10:48


Kroppens förbränning av etanol kallas på vanlig svenska för bakfylla, ett fenomen som liknar en epidemi ALLA verkar lida av den efter helgen..


Lovord som '' jag ska aldrig mer dricka! '' Uttalas och lovas till personerna i närhete.. Men dessa dyra löften bryts precis som en skilsmässa, och alkoholen flödar igen redan samma kväll..


I onsdags hamna jag på en lokal krog i en håla, den lokala pöbeln av inavlade bönder och andra förrymda varelser från Doktor Mengeles labratorium hade hittat till platsen i fråga.. Efter någon timme begav jag mig till baslägret som utgjordes av en övernattningslägenhet.. Dagen efter drog jag ner till mina sälla  jaktmarker i Hedemora, i jakt efter fest och vänner..


Relativt lugn torsdag, men fredagen skulle bli min bane.. Efter en rejäl grillfest med allt vad de innebär, så hamnade jag i Falun på fjortis krogen Etage, tydligen hade jag druckit lite för mycket?! Va fan de minns jag inte ens att jag gjort ;D


Efter spritförbud i baren så lyckades jag få en snubbe att köpa en drink till mig, samtidigt som jag hör bartendern skrika '' - Den ställer du ifrån dig! '' Eftertänksam och smidig som jag är sveper jag groggen och pekar finger åt bartendern..


Precis då kommer en vakt och kastar ut mig, jag går till ett annat vattenhål och blir även där ;D Kvällen slutade i fyllecell, med anledning av mitt högmod '' Jag åker inte in om jag går och snackar med snuten ''


Lördagen innebar en nästan nykter Vessla, men mycket annat kul..  Att bakfull studera hur människans betenede förändras efterhand är fascinerande hobby jag upptäckt! För de va full rulle dagen efter med ;D


// Vessla FTW



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vessla - 15 februari 2010 22:24

Jag vet att jag har min lilla beundrarskara av trogna läsare, och jag har fått många uppmaningar om att jag borde blogga igen.. Jag har haft fullt upp med massa saker kanske är så att jag har ett eget liv och inte behöver följa andras? Vem vet, me...

Av Vessla - 23 december 2009 11:01

    Då har Gävlebocken åter en gång lyst upp den mörka natten för 43:e gången sedan nyårsnatten 1966/1967 har denna skapelse av halm fått ge Gävleborna julkänslor..   Personligen skulle jag vilja delta i denna årliga tradition, ...

Av Vessla - 22 december 2009 15:14

Av Vessla - 3 december 2009 16:51

     Jag brukar i normala fall undvika meningslösa ämnen men nu kan jag inte hålla de för mig själv längre. Jag skulle tro att de finns många som håller med mig där ute. Eller vad säger du om Facebooks statusen? För det kan ju inte bara var...

Av Vessla - 28 november 2009 17:02

  Ja ibland får man garva åt dålig humor ;P ...

Presentation


Jag kan nog enklast beskrivas som en politiskt inkorrekt misantrop med känsla för livets alla äventyr ;D

Dela med dig av bloggen

Bookmark and Share

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Vad tycker du om Kändisdjungeln?
 Värdelöst skit program
 Skön blogg / Skit pogram
 Underbart program
 Jag saknar Bengt!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards