Alla inlägg den 23 december 2008

Av Vessla - 23 december 2008 15:15

 

Shit helt nyvaken och ostadig på benen, likt en gasell på den afrikanska savannen måste jag komma på benen fort för att inte falla offer för alla rovdjur.. Men i mitt fall handlar de mer om att jag måste komma igång med lite små saker, ni vet städning, tvätta såna där tråkiga skit saker man plockar vuxenpoäng på..

Satan va trött jag är, tror jag ska resa mig ur soffan och börja.. Men den är så himmelskt skön att sjunka ner i och vaggas till musiken.. Ur högtalarna dånar Tack o go jul med Ultima Thule.. Jaa, jag lyssnar på en jul låt, men ingen äcklig jävla Krister Sjögren som försöker göra sin egna tolkning på Gläns över sjö och strand..

Snart ska jag iväg med ett tåg också få komma till civilisationen, jag vill inte erkänna de men jag har saknat Donkens skabbiga hamburgare, så de ska jag smaska i mig så fort jag kommer ner till my old home town, och morsans gnäll hehe..

PS. Babyface, min lille venn håper du har en koselig jul du synes å være ganske så sliten når jeg ringte i morges .. hehe Ringer deg i kveld, kjære, var bare tenker ta på norsk slik at du ikke får for mye länktan etter fisk, kald pizza og vafler packitera


// Vessla FTW

Av Vessla - 23 december 2008 01:58


Glöggafton med Farbror Punk


Så typiskt att John Blund ska avvakta med sitt besök som vanligt, tror jag oftare har påhälsning av påskharen än tönten som kastar sand i ögonen på folk..


Så vad gör jag nu klockan 2 på natten dagen före doppar dagen då? Nja inte mycket filosoferar om saker och dricker glögg ! Mumma..


Apatheid avskaffades i början av 90-talet.. Men vem kunde tro att Blossa skulle lansera en vit glögg drygt tio år senare? Precis som med alla typer av vin har glögg blivit en succé på tetrapack och bag-in-box.. Bag-in-boxen måste ju vara skåp supande och societets kärringarnas förlovade dröm ?!


Ska man dricka glögg så ska den komma på flaska , sen om man är en riktig jul reaktionär så ska alla tillbehören finnas med så klart.. För vad är glögg utan russin och mandel? Om man vill, (och de gör man så klart) Så kan man spetsa sin glögg med en flaska finklig Explorer, alla ingredienser blandas med glöggen i en stor kastrull och simsalla bim så har man snart supit ner hela släkten..


Men varför ska man dricka sprit på julen? De har jag aldrig fattat, när man vet att tomten ska komma med klappar till barnen.. Så har tomten redan stärkt sig med ett par järn för att klara att ''gå och köpa tidningen'' men vilket barn vill få sin julklapp av ett spritstinkande rött fetto?


Jag blir ofta beskylld för att vara snobbig av folk, framför allt av Pop-Lotta om du läser de här så släng in en kommentar ;D och berätta för publiken haha..


Hur som helst verkar de som att Blossa läste nått av alla mina miljoner brev och mail som jag har skickade genom åren.. För de lanserade förra året en glögg spetsad med rom ! Den kostar 75 spänn för en halv litern och har varunummer 97940-02 Gör som mig spring till glasbanken och handla ! Inte ofta jag uppmuntrar till att stödja spritmonopolet men jag gör att undantag och ställer mig i skamvrån..


Kollade in Farbror Punks blogg tidigare, för er som inte känner till honom så tillhör han en del av eliten när de gäller intressanta kultur bloggar.. Han hade ett intresant glögg tipps, som jag bara va tvungen att testa.. Och för den som blev nyfiken här är de;

Så för er som törs testa något nytt och gott. Gör som "Kryddflickorna" en gång sjöng "Krydda upp ditt liv"

Recept:
En flarra Lucia Choklad
En röd chillifrukt.

Tvätta chillin, snitta frukten, peta ner den i flaskan. Låt stå 4-12 timmar (Efter behag) läs hela inlägget direkt på http://farbrorpunk.blogg.se/2008/november/gloggtipset.html


Jag ger de 6 knogjärn av 10 möjliga, chilin smälter samman med chokladen och de blir ett underbart fyverkeri av smaker ;D


Och direkt till Farbror Punks blogg http://farbrorpunk.blogg.se/ ett stycke musikhistoria.. Och för den som gillar punk, så är den en guldgruva ;D


// Vessla FTW

Presentation


Jag kan nog enklast beskrivas som en politiskt inkorrekt misantrop med känsla för livets alla äventyr ;D

Dela med dig av bloggen

Bookmark and Share

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Vad tycker du om Kändisdjungeln?
 Värdelöst skit program
 Skön blogg / Skit pogram
 Underbart program
 Jag saknar Bengt!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards