Alla inlägg den 25 december 2008

Av Vessla - 25 december 2008 18:35


Dö för helvete ! TOMTEJÄVEL !


Jag har gått invaggad i en falsk trygghet tror jag, fan min harmoniska tillvaro utan allt för mycket jul krångel har fått mig att njuta lite av att de faktisk är december..


Men lyckan varar inte förlägne som man säger.. Nålen som spräckte min skyddade bubbla kom idag, tydligen har jag missat att jag får post hit ganska ofta.. Hade ingen aning om att jag har en egen postlåda.. I högen låg ett vykort med en glad tomte jävel, jag fattar inte varför folk ska envisas med att skicka julkort till mig.. Jag har ju aldrig skickat de till någon annan ju ! Men en månad varje år ska jag terroriseras med att få julhälsningar från folk jag inte ens vet vilka dem är ! De sjukaste med allt är att jag inte en är skriven på den här adressen..


Om någon som skickat julkort till mig läser den här bloggen, så skicka sprit, chocklad, porr eller något annat kul istället, de uppskattas mycket mera.. Jag lovar ;D


Visst man ska uppskatta de lilla man får, men jag tänker steget längre och lägger en tanke på alla stackars brevbärare som ska tvingas ut i lappmöglet, ni vet den vita skiten som folk kallas snö.. Bara för att folk inte upptäckt Graham Bell's uppfinning från 1876 vi lever ju fan på 2000-talet! Använd telefonen i stället för att slita ut brevbärarna..


Jag har börjat att fundera på om de är någon form av konsperation mellan min morsa och SÄPO.. Som går ut på att genom ett hemligt samarbete, som har ett dunkelt och illa sinnat syfte få mig att börja tycka om julen? Jag blir mer och mer paranoid desto mer jag forskar i min konspirationsteori.. Jag börjar tror att mitt namn medvetet skrivs med bland andra namn som skickas till ontanande människor.. Och detta genererar så klart i att personerna i fråga känner sig tvingade till att skicka ett kort tillbaks..


Hmm en idé vore ju att jag använder mig av grävande journalistik och får fram uppgifter om dessa personer. För att sedan kunna skicka ett personligt julkort där de står något i stil med '' Jag vet inte vem fan du är, och jag skiter i dina jävla julhälsningar! hastalavista motherfucker! '' Den stora nackdelen med att förklara för folk man inte vet vilka de är. Är såklart att de kan vara förmögna avlägsna släktingar som tänkt testamentera sin förmögen het till lilla söta mig.


Jag kanske borde anlita en privatdetektiv, alla känner nog till Sherlock Holms? (Alltså INTE Jon Holms! Nog för att han också) är en legend) Synd bara att Sherlock Holms bara är en fiktiv person i sir Arthur Conan Dayles romaner.. Om Sherlock Holms hade funnits hade på riktigt hade han nog svarat Elementary, my dear Vessla.. På min slutsats om att han inte finns..


// Vessla FTW

Av Vessla - 25 december 2008 13:49

Tack och god jul de var allt fån igår, tomtarna ligger ut i buskar och snår,


Fuck christmas, Grinsen rulles!


Då va julen över för i år, skönt att komma hem till min borg igen..Borta bra men hemma bäst heter de ju, efter att jag har varit ner till morsan för att fira Jul och sånt shit.. Så har jag insett va de är underbart att få komma upp till Leksand och inse att jag befinner mig mitt i skogen, jag är nog lite av en hobby eremit med misantropiska drag.. För de är precis vad jag är, jag känner stark avsky mot större delen av mänskligheten, folk är idioter i mina ögon ;D Hos mig får man inte respekt man förtjänar den.. Fler människor borde studera Anton Lavey och hans satanistska livsfilosofi..


I övrigt är jag relativt nöjd med julen, även om lukten av julmat ville få mig att spy, rena tortyren att se allt flott, jag har käkat julmat i två veckor i streck, kanske en nackdel att extra knäcka som kock ? I alla fall runt juletid..


Då va de juldagen, och de betyder ju bara en sak! Krogen, träffa allt pack som inte lämna stan och blev kvar som socfall eller på Milko.. Men festen är på gång, och ens i ett navs dricker Jäger och shots ;D Men så skönt att jag inte är kvar där nere, så jag slipper pöbeln,


Lyckades även hitta en rå tuff julklapp till min brorsdotter på vägen hem.. Tjejen ska inte bara leka med dockor, en en cirkelsåg kan alla ha nytta av ;D Om några år är de en knatte cross som gäller för henne, allt ska inte va rosa och fluffit.. Indelningen av könsroller när de gäller barn, flickor är rosa, och pojkar blå, får mig verkligen att bli förbannad.. Men va fan om tjejer vill åka cross så ska de då fan göra de med ! Men jag är ingen haschstinkande röding eller hårig feminist, för den tankens skull..


Kom ihåg att barn är smartare än du tror, Om du inte kan övertyga dem, så förvirra dem.. Ganska intressant aspekt faktiskt..


Nej fuckers nu ska jag se till att få lite ordning innan folket kommer, bärs ska kylas, bastun bli varm och jag ska sova middag ;D Jag inser att jag inte har varit direkt radikal eller gnällig i de här inlägget som jag brukar vara i övrigt när jag bloggar.. Men vem vet vad som kommer i nästa inlägg


Merry X-mas suckers !


// Vessla FTW

Presentation


Jag kan nog enklast beskrivas som en politiskt inkorrekt misantrop med känsla för livets alla äventyr ;D

Dela med dig av bloggen

Bookmark and Share

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Vad tycker du om Kändisdjungeln?
 Värdelöst skit program
 Skön blogg / Skit pogram
 Underbart program
 Jag saknar Bengt!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards