Direktlänk till inlägg 25 december 2008

Dö för helvete ! TOMTE JÄVEL !

Av Vessla - 25 december 2008 18:35


Dö för helvete ! TOMTEJÄVEL !


Jag har gått invaggad i en falsk trygghet tror jag, fan min harmoniska tillvaro utan allt för mycket jul krångel har fått mig att njuta lite av att de faktisk är december..


Men lyckan varar inte förlägne som man säger.. Nålen som spräckte min skyddade bubbla kom idag, tydligen har jag missat att jag får post hit ganska ofta.. Hade ingen aning om att jag har en egen postlåda.. I högen låg ett vykort med en glad tomte jävel, jag fattar inte varför folk ska envisas med att skicka julkort till mig.. Jag har ju aldrig skickat de till någon annan ju ! Men en månad varje år ska jag terroriseras med att få julhälsningar från folk jag inte ens vet vilka dem är ! De sjukaste med allt är att jag inte en är skriven på den här adressen..


Om någon som skickat julkort till mig läser den här bloggen, så skicka sprit, chocklad, porr eller något annat kul istället, de uppskattas mycket mera.. Jag lovar ;D


Visst man ska uppskatta de lilla man får, men jag tänker steget längre och lägger en tanke på alla stackars brevbärare som ska tvingas ut i lappmöglet, ni vet den vita skiten som folk kallas snö.. Bara för att folk inte upptäckt Graham Bell's uppfinning från 1876 vi lever ju fan på 2000-talet! Använd telefonen i stället för att slita ut brevbärarna..


Jag har börjat att fundera på om de är någon form av konsperation mellan min morsa och SÄPO.. Som går ut på att genom ett hemligt samarbete, som har ett dunkelt och illa sinnat syfte få mig att börja tycka om julen? Jag blir mer och mer paranoid desto mer jag forskar i min konspirationsteori.. Jag börjar tror att mitt namn medvetet skrivs med bland andra namn som skickas till ontanande människor.. Och detta genererar så klart i att personerna i fråga känner sig tvingade till att skicka ett kort tillbaks..


Hmm en idé vore ju att jag använder mig av grävande journalistik och får fram uppgifter om dessa personer. För att sedan kunna skicka ett personligt julkort där de står något i stil med '' Jag vet inte vem fan du är, och jag skiter i dina jävla julhälsningar! hastalavista motherfucker! '' Den stora nackdelen med att förklara för folk man inte vet vilka de är. Är såklart att de kan vara förmögna avlägsna släktingar som tänkt testamentera sin förmögen het till lilla söta mig.


Jag kanske borde anlita en privatdetektiv, alla känner nog till Sherlock Holms? (Alltså INTE Jon Holms! Nog för att han också) är en legend) Synd bara att Sherlock Holms bara är en fiktiv person i sir Arthur Conan Dayles romaner.. Om Sherlock Holms hade funnits hade på riktigt hade han nog svarat Elementary, my dear Vessla.. På min slutsats om att han inte finns..


// Vessla FTW

 
 
Ingen bild

babyface

26 december 2008 03:54

du måste skriva mer om mig din stalker!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vessla - 15 februari 2010 22:24

Jag vet att jag har min lilla beundrarskara av trogna läsare, och jag har fått många uppmaningar om att jag borde blogga igen.. Jag har haft fullt upp med massa saker kanske är så att jag har ett eget liv och inte behöver följa andras? Vem vet, me...

Av Vessla - 23 december 2009 11:01

    Då har Gävlebocken åter en gång lyst upp den mörka natten för 43:e gången sedan nyårsnatten 1966/1967 har denna skapelse av halm fått ge Gävleborna julkänslor..   Personligen skulle jag vilja delta i denna årliga tradition, ...

Av Vessla - 22 december 2009 15:14

Av Vessla - 3 december 2009 16:51

     Jag brukar i normala fall undvika meningslösa ämnen men nu kan jag inte hålla de för mig själv längre. Jag skulle tro att de finns många som håller med mig där ute. Eller vad säger du om Facebooks statusen? För det kan ju inte bara var...

Av Vessla - 28 november 2009 17:02

  Ja ibland får man garva åt dålig humor ;P ...

Presentation


Jag kan nog enklast beskrivas som en politiskt inkorrekt misantrop med känsla för livets alla äventyr ;D

Dela med dig av bloggen

Bookmark and Share

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Vad tycker du om Kändisdjungeln?
 Värdelöst skit program
 Skön blogg / Skit pogram
 Underbart program
 Jag saknar Bengt!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards