Alla inlägg den 15 september 2009

Av Vessla - 15 september 2009 18:35

 – Den ansågs inte tillräckligt bra för att finnas i det ordinarie sortimentet.. Säger Åsa Edlund vid Systembolagets avdelning för varuförsörjning till Sydsvenskan..


  


När jag läste detta i Sydsvenskan så fick jag en chock! Blossas årgångsglögg har blivit en julikon i folkhemmet.. Men när jag läste vidare och insåg att årets nya ''spännande'' smak är Clementin? Så kan jag bara hålla med om att årets glögg är skit! Varför smaksätta glöggen med ännu en citrusfrukt? Skiten innehåller ju redan pomerans! Lika inteligent som att lansera ett nytt öl som är smaksatt med ''humlesmak''


Hela begreppet om årets Julglögg 09 känns som ett fantasilöst och desperat försök att skaffa marknadsandelar.. Själv anser jag att de är ren dumhet att inte ta ut svängarna mer och experimentera med exotiska smaker som passar väl ihop?


Jag har tidigare (förra året) Tipsat om Lucia Choklad en choklad glögg som jag provade att krydda med chili.. (Recept längst ner i inlägget)


Men och andra sidan, vad ska man förvänta sig när Vin & Sprit säljs ut till några baguettetuggande bögar i basker? Som ändå bara var ute efter varumärket Absolut, och som sedan skiter helt i Blossa och den svenska glögg traditionen..


Med risk för att låta som en kommunist så måste jag säga att det naturligtvis är alliansens fel, och deras sälj-ut-allt-marknaden-är-bäst-ivers fel, att ni inte får er årgångsglögg på Systemets hyllor i år! Men om man blickat tillbaks till förra årets fadäs från Blossa så trodde jag och många med mig att Blossa 09 ''blåbärsglöggen utan blåbärssmak'' var en tragisk engångshändelse, men nu är sista spiken i kistan fastnaglad..


MEN Blossa och Systembolaget har valt att behålla BLOSSA *** Rom! En underbar dryck, för den som inte redan vet de jag älskar rom.. Precis som Ben and Jerrys glass kostar de så smakar de.. En flaska går loss på 79 spänn för en halv liter..


Recept:


En flarra Lucia Choklad

En röd chillifrukt (tex pimentão "cherry pepper")



Tvätta chillin, snitta frukten, peta ner den i flaskan. Låt stå 4-12 timmar (Efter behag)Kanske ska jag ta anställning på Blossa och hjälpa dem med Årets glögg 10?

Vessla FTW



Presentation


Jag kan nog enklast beskrivas som en politiskt inkorrekt misantrop med känsla för livets alla äventyr ;D

Dela med dig av bloggen

Bookmark and Share

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Vad tycker du om Kändisdjungeln?
 Värdelöst skit program
 Skön blogg / Skit pogram
 Underbart program
 Jag saknar Bengt!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards