Alla inlägg den 12 september 2009

Av Vessla - 12 september 2009 23:12

   

Om det finns en högre makt, så måste den hata mig? Jag hade sett fram emot den här helgen, kvällen till ära skulle avnjutas med en en flaska Morgan.. Sen vidare på födelsegas fest, som håller på för fullt just nu.. Men jag drabbas av någon form av turistsjuka, mer ingående än så kanske vi inte behöver vara på mina symtom? ;D

Hur som helst SATAN! Jag ville festa till träffa sköna människor, knyta nya kontakter.. Till och med ragga lite.. Men när jag vaknade till liv i morse insåg jag att jag va mer zombie än människa.. Hela dagen har jag ledat i soffan, och samlat kraft.. Men det verkar som att dom får klara sig utan min närvaro.. Tråkigt att förklara att man är hemma och sjuk varje gång telefonen ringer..

Får samla mig för nästa helg då de troligen blir att åka till Örebro, Västerås eller Stockholm för att gå på spelning och röja.. I kväll är jag extra bitter på allt, jag ville dricka rom och festa loss istället blir jag hemma som en krympling, med trolig matförgiftning..

Vessla FTW

Av Vessla - 12 september 2009 21:10


  

 

Att jag har stor förkärlek för mat kanske inte är lika känt som mitt förakt mot den politiskt korrekta världen? Stark mat har alltid fascinerat mig, till skillnad från de flesta svenskar tycker jag att Tabasco är en jävla skit sås! Hemligheten med att få riktigt het men ändå välsmakande mat är att använda riktiga råvaror.. I detta fall är Tabasco ingen övertygande ingrediens som faller mig i smaken.. Denna skitsås har en förmåga att ta över alla andra smaker istället för att fylla ut dem..

 

Idag när jag träffade morsan gav hon mig en liten sovenir från hennes senaste USA resa.. En flaska Biker Trash - D.I.L.L.G.A.F - Habanero Garlic hot sauce, en sås med både styrka och attityd i helt i min smak! På flaskan kan man läsa följande text,

 

 

D.I.L.L.I.G.A.F is a Habanero Garlic Hot Sauce. The explanation of the label is as follows: Do I Look Like I Give A and you may choose to fill in the last letter. This is a well-known “biker” statement and a true life and attitude enhancer. This sauce is not intended for politically correct people! If you have not made this transition, we suggest you use some of this hot sauce liberally so you won’t have any failures to.. 

 



Smaken då? Framträdande styrka med tydlig Habanero sötma och distinkt vitlökssmak, helt enkelt en sås som kommer göra sig underbar med lite honung i en marknad.. Jag har de senaste åren plockat hem enskilda flaskor för att dels förhöja min egen matlagning men även på grund av min fascination för just stark matlagning.. Jag har starka funderingar på att starta en egen import av såser och andra grilltillbehör till våren, om detta blir verklighet så törs jag lova att ni bloggläsare kommer få  vara de första som får veta om de.. Innan dem kommer ut på den stora marknaden ;D


Vessla FTW





Av Vessla - 12 september 2009 02:35

  


Kanske låter en aning vulgärt att en person som jag läser mycket? Förr hatade jag böcker och allt som inte va i 4-färg och bestod av bilder, gärna föreställande halv nakna kvinnokroppar alá Slitz & Moore ;D


Men tiderna förändas och vi med dom, jag har snöat in lite på olika rockstjärnors självbiografier, och slukar de mesta i denna gengern.. För tillfället plöjer jag igenom Mötley Crew's samlade verk The Dirt: bekännelser från världens mest ökända rockband.. En riktig mastodont på 577 sidor!


En näst intill underbar bok med massa fylle-anekdoter som jag själv kan känna igen mig i, på gott och ont.. Grabbarna har helt klart levt rock 'n' roll livstilen till sin spets..

 

En annan mycket läsvärd bok är Lemmys självbiografi White Line fever, som sångare och frontfigur i Mötorhead med sin hårt distade Rickenbacker 4001 bas.. Har han blivit en gud och odödlig musik ikon!


Men de är inte endast dekadenta självbiografier från olika rockstjärnor som häckar i min boksamling, även högar av reklam, marknadsföring och andra företags relaterad litteratur har trängt ihop sig med politiskt inkorrekta alster som Till mina legionärer av den kristne Rumänske patrioten Corneliu Z Codreanu..


Vem vet jag kanske återkommer med en bokrecension av samtliga böcker jag jag tycker att just du borde ha i din bokhylla för att samla dam..


Vessla FTW




Presentation


Jag kan nog enklast beskrivas som en politiskt inkorrekt misantrop med känsla för livets alla äventyr ;D

Dela med dig av bloggen

Bookmark and Share

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Vad tycker du om Kändisdjungeln?
 Värdelöst skit program
 Skön blogg / Skit pogram
 Underbart program
 Jag saknar Bengt!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards