Direktlänk till inlägg 16 september 2009

TV4 skickar Pippi till Söderhavet igen? Kändis Djungeln jävla trams!

Av Vessla - 16 september 2009 15:00

 

Kändis Djungeln, kändisar som sitter i delvis inspelade pogram och i direkt- sändning.. Som vanligt så gäller telefon omröstningar där vi röstar ut en efter en.. Kan vi inte göra tvärtom och rösta fram den som är sämst och låta den vinna? Sen att varje samtal kostar 5 spänn är inte så överraskande kanske? TV4's budget är inte den bästa när de gäller att skapa och briljera med någon egen dokusåpa eller serie.

 
Känns lite som att hela media-Sverige lider av något jävla grupptrycks komplex och måste härma sina grannkanaler i stället för att komma med något nyskapande och kreativt, och inte kopigera minsta såpa från de förlovade landet i väst.. "Expedition Robinson-konceptet" är spritt till flest länder i värden av alla de såpor som skapats.. Första svenska pilot avsnittet sändes 1997! Med Martin Melin som vinnare, minns du honom? Tänkte väl de..
 

 

Jag råkade få lite tid över och sappade mellan alla kanaler jag har, men av någon anledning fastnade jag för TV4's nya satsning Kändis Djungeln.. Jag hade bara sett reklamen tidigare och missat tidigare avsnitt..

 

När jag såg listan på deltagarna så förundrades jag lite över listan med namnen som TV4 lyckats skrapa ihop till ett sådant spektakel som Kändis Djungeln.. Jag blev väldigt förvånad när jag såg namnet Kennet Andersson för den obildade så är han en gammal VM-hjälte hur kan han tramsa runt i ett skämt som Kändis djungeln?

 

    

 

Andra välkända ansikten är Mikkey Dee, Som utan överdrifter kan jämföras med Jesus! Alla vet ju att Lemmy är Gud.. Men det som förvånade mig mest är att Mötorhead är ju ute på turné nu? Efter lite djupgrävande jornalistarbete så fann jag en intervju med Lemmy;

 

''I can’t wait to see that,” chuckles Lemmy. “He’s in the Malaysian jungle, and he doesn’t like bugs. And I think  they have to be parachuted into the fucking thing – and he doesn’t like heights either. So it’s definitely going to be worth watching.'' Matt Sorum hoppar in i Motörhead under turnén för övrigt..

 

Näste man för rakning som man brukar säga är ingen mindre än Morgonsoffans egna ikon, alkisen till lika vinkännaren Bengt Frithiofsson som får korka igen pavan ett tag.. För att klara sig i den tropiska värmen, kanske finner han några svampar man kan tugga på.. Men han stod inte ut så länge och drog en vit lögn om sitt dåliga hjärta.. Alla känner väl till myten om att ett glas vin om dagen är bra för hjärtat? Men en hel vintetra är kanske inte rätt medicin käre Begnt.. 

 

Inger ''Pippi Långstrump'' Nilsson.. De flesta av oss han nog växt upp med henne som huvudrolls innehavare i de tidiga filmerna om Pippi Långstrump.. Nu har hon åter fått chansen att äntra en ö i Söder Havet,

 

 

   

Bland de övriga deltagarna finns namn som Hovreportern Catarina Hurtig, Jannike Björling som är en brud vars enda merit är att hon blivit påsatt av Björn Borg.. Sen finns de en hel hög av andra B och C kändisar som TV4s 

produktionsbolag måste ha grävt fram ur något gammalt sovjet arkiv.. 

 

Jag funderar nästan på att följa skiten ändå med min största förväntning av att få upptäcka Dogge Doggelito eller Markoolio i rutan, tro mig dem kommer! Tätt följt av Linda Rosing så måste den trion vara de mest media kåta missfostren man kan se i svensk TV för tillfället..

 

Till sist jag vill nästan påstå att de troligen kommer en uppföljare, en ''del två'' av min krönika angående kändisdjungeln och TV 4's nya guldkalv.. Sista orden blir en fundering; Är det bara jag eller känns det som att dem är bland kulisser och en massa plastväxter?

 

Vessla FTW

Lemmy  Mötorhead  Pippi Långstrump  Dogge Doggelito  Linda Rosing


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vessla - 15 februari 2010 22:24

Jag vet att jag har min lilla beundrarskara av trogna läsare, och jag har fått många uppmaningar om att jag borde blogga igen.. Jag har haft fullt upp med massa saker kanske är så att jag har ett eget liv och inte behöver följa andras? Vem vet, me...

Av Vessla - 23 december 2009 11:01

    Då har Gävlebocken åter en gång lyst upp den mörka natten för 43:e gången sedan nyårsnatten 1966/1967 har denna skapelse av halm fått ge Gävleborna julkänslor..   Personligen skulle jag vilja delta i denna årliga tradition, ...

Av Vessla - 22 december 2009 15:14

Av Vessla - 3 december 2009 16:51

     Jag brukar i normala fall undvika meningslösa ämnen men nu kan jag inte hålla de för mig själv längre. Jag skulle tro att de finns många som håller med mig där ute. Eller vad säger du om Facebooks statusen? För det kan ju inte bara var...

Av Vessla - 28 november 2009 17:02

  Ja ibland får man garva åt dålig humor ;P ...

Presentation


Jag kan nog enklast beskrivas som en politiskt inkorrekt misantrop med känsla för livets alla äventyr ;D

Dela med dig av bloggen

Bookmark and Share

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Vad tycker du om Kändisdjungeln?
 Värdelöst skit program
 Skön blogg / Skit pogram
 Underbart program
 Jag saknar Bengt!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards